Název: Name: | Vultee XP-54 Swoose Goose | Vultee XP-54 Swoose Goose |
Originální název: Original Name: | Vultee XP-54 Swoose Goose | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1940-24.05.1944 Vultee Aircraft, Inc., Downey, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1940-24.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.01.1943 1. prototyp / first prototype (s/n 41-1210) 24.05.1944 2. prototyp / second prototype (s/n 42-108994) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6923 kg | 15263 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8272 kg | 18237 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8771 kg | 19337 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,420 m | 53ft 10,5in |
Délka: Length: | 16,690 m | 54ft 9in |
Výška: Height: | 4,420 m | 14ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,37 m2 | 456.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 195,23 kg/m2 | 39.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Avco Lycoming XH-2470, kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec přeplňovaný eperimentálním turbokomresorem GE, nominální výkon 1 380 kW, maximální výkon 1 715 kW.1) Vrtule tlačná čtyřlistá stavitelná typu Hamilton-Standard o průměru 3 657,6 mm. | Avco Lycoming XH-2470, twenty-four cylinder liquid-cooled pusher engine equipped with an experimental GE turbo-supercharger, rated at 2,300 hp maximal power output1) driving a Hamilton-Standard, four blade variable-pitch pusher propeller of the diameter 12 ft |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 870 l | 191.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 613 km/h v 8700 m | 380.9 mph in 28543 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 534 km/h v ? m | 331.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,7 m/s | 2303.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 27,7 min do 9780 m | 27,7 min to 32087 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11825 m | 38796 ft |
Dolet: Range: | 790 km | 490.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Oldsmobile M4 (T9), T-12 nebo T-13 ráže 37 mm se zásobou 60 nábojů na hlaveň 2x kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm se zásobou 500 nábojů na hlaveň. Zbraně byly uloženy v přídi, která se mohla vychýlit v rozsahu +3° - -6° | Two forward-firing 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) later T-12 or T-13 cannon in the nose section. 60 rpg and two forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the nose section 500 rounds each. The nose section could pivot through the vertical, three degrees up and six degrees down. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 1)nejvyšší dosažený výkon byl 1 380 kW. | The XP-54 Swoose Goose, Vultee Model 70, was designed as a fast interceptor using the Pratt & Whitney X-1800-4AG engine. When the engine program was canceled, the aircraft was in September 1941 redesigned for the Lycoming XH-2470 and redesignated Vultee Model 84, mission was changed from low altitude to high altitude interception. 1)Real engine power does not exceed 1,850 hp |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7 Gerald H. Balzer, American Secret Pusher Fighters of WWII: XP-54, XP-55, and XP-56,, Specialty Pr Pub & Wholesalers, 2008, ISBN: 1580071252 L+K 17/1984, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/xp54.html http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p54.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p54.html archiv autora |